onsdag, februar 04, 2009

Buss-sjalet i boks!

Nå som jeg har opptil flere strikketøy på pinnene samtidig, er det jo en slags balansegang å få noe ferdig innimellom også... ikke bare å starte på nye ting hele tiden, selv om det er det artigste..

Jeg oppdaget jo her at det gikk fint å bruke busstiden frem og tilbake fra jobb til å strikke litt. Hekling også! Og som mitt første fullstendige bussprosjekt har jeg nå heklet et rødt sjal til de røde januar-flettevottene ferdig. Og ALT arbeidet er gjort på bussen - jeg har bare festet et par tråder her hjemme.

Så det tilsier jo at jeg bruker en del tid på denne bussen da.... på godt og vondt ;-)
Sjalet er forøvrig heklet i Kitten Mohair (knappe 2 nøster) på krok nr 4 - etter en oppskrift som stod i Hjemmet nr 3/2005 (fra Sandnesgarn). Går radig unna, uten masse innviklede masker og ikke minst varmer det godt. Jeg tror jeg nærmer meg 20 heklede sjal av denne typen nå...

2 kommentarer:

  1. Fint sjal til å lyse opp med i vintermørket. Det er greit å bruke busstiden til noe fornuftig. Jeg har med håndarbeid de fleste steder, men som du sier er det greit med litt å velge i.....

    SvarSlett
  2. Sjalet ditt ble riktig fint!
    Ja ikke sant at det er kjekt å bruke reisetida til håndarbeide? Det har jeg gjort lenge, og det gjør reisetida SÅ mye bedre. For ikke å snakke om alt det en kan få trylle fram. Det gjelder å nytte stundene skal en få gjort noe:o)

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails