onsdag, april 02, 2008

Snakk om heldiggris da gitt! Jeg har noen faste nettsteder jeg stadig er innom for å finne litt inspirasjon og ideer innen hobby og håndarbeid. Det hele startet egentlig med en link i Øydis' blogg til to av hennes håndarbeidsvenner, som igjen hadde linker til sine håndarbeidsvenner og inspirasjonssider.... ballen rullet, så nå har jeg samlet meg en liten gruppe med fine linker til andre håndarbeidsglade hvor jeg finner massevis med ideer :-)

Hvorfor jeg er Heldiggrisen her - det er at en av sidene er en Sokke-along, og plutselig ble det noen ledige plasser (for de som ikke strikker oppgavene mister plassen sin) og jeg var så heldig å få en plass :-)
Det er et slags strikkefellesskap hvor det vi får utlevert et mønster (eller flere) hver måned, og som alle strikker - og når sokkene er ferdigstrikket blir de lagt ut med link på en felles side, slik at alle kan gå inn å se hvordan de andre har strikket sokkene. Alongen heter Sokker 2008.
Så nå er jeg en av 80 glade damer som skal strikke 1 par sokker hver måned :-) Er jo litt morro da! Får nok ta frem pinnene og starte på månedens oppgave som er sokker med flettemønster, så jeg blir ferdig i tide.

Ja, og har du lyst å gå inn å se er det fritt frem å laste ned mønster, eller se på mange av de fine resultatene. Ta en kikk da vel :-)

(denne bloggspotten er hentet fra Babbens Blogg - så jeg får hele historikken om sokkestrikkingen samlet her i den nye Hobbybloggen min)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails