lørdag, juni 21, 2014

Nye hjemmestrikkede kluter gjør det rent moro å vaske!

Det er en dille på gang som heter KLUTER - og jammen har en så kjedelig husholdningsartikkel fått en ny renesanse og blitt rene oppturen! Det går sport i å finne vakre farger, og ikke minst nydelige mønster!

I Facebook-gruppen "Bittamis Design for Strikkelystne" går det en kule varmt i klutstrikking om dagen. Dette er andre runden med vakre klutmønster som horder av strikkere kaster seg over hver fredag, når det slippes et nytt mønster.
At klut-strikking skulle være så moro er vi nok mange som har blitt overrasket av. Det er rett og slett blitt sommerens dille! Så får vi se om sensommerens dille blir å vaske....?!


Ekstra moro er det jo at en gruppe på godt over 18.000 medlemmer nå strikker samme mønster, er jo gøy i seg selv. Ikke minst er det moro å se hvor forskjellig resultatene blir, etter hva slags garn, pinner, farge, strikkefasthet etc. den enkelte velger.


I morgen søndag, starter Tove Fevang også en strikkealong med kluter, så dersom du ikke har kommet igang med klut-strikking enda er det bare å hive seg med!
Klut-strikking er egentlig genialt sommer-håndarbeid, både lett å ta med seg over alt og det går ganske fort å få strikket ferdig en klut. Det aller beste er at dette er noe vi alle bruker, så det er ingen skam å lage mange!


3 kommentarer:

  1. Flotte kluter. Jeg er bitt av basillen jeg også. Ha en god helg

    SvarSlett
  2. Det er mye morsommere å vaske når kluten er fin. Farger gjør så absolutt noe med oss. Lekre kluter du har laga! Jeg kaller det kopptuer og bruker nesten bare slike som jeg har strikka. Jeg er ikke med på dilla, men har min egen og det er Selbu-votter.

    Riktig god midtsommer!

    Klem

    SvarSlett
  3. Det blir gøy å vaske når klutene er så fine!

    SvarSlett

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails