søndag, april 18, 2010

Fyberspates - en drøm, en ganske liten sådan

Jeg får bare innrømme det med en gang, dette har vært en drøm å strikke av. Ja, garnet som jeg fikk en hespe av i sokkegarnpakken fra Strikk Innom i januar.
Dessverre var det bare en hespe, og nå er det slutt.... Garnet er fra Fyberspates og heter BFL Sock Yarn (75% ull fra sauen BlueFaced Leicester og 25% nylon).

Jeg kunne jo bare ikke strikke sokker (til å gjemme langt vekk ned i støvlene) av hespen, som hadde så friskt og flott fargespill. Jeg følte jeg måtte "brette den ut" så fargene skulle komme litt frem og valgte å strikke et sjal - eller halstørkle som det vel egentlig ble...

Jeg la opp 5m og har økt i hver side på på hver omgang og endte opp med et halstørkle 85cm bredt og 40cm høyt.
Og det er bare så silkemykt og deilig, samtidig som det er godt hold i garnet. Fargene roper bare etter å bli vist frem...

Garnet har et vakkert skinn, nesten litt blankt - så jeg tror jeg nå må lære meg å strikke kunst-strikk så jeg kan trylle frem et ordentlig mønster-sjal av dette deilige garnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails