onsdag, oktober 15, 2008

Sokker med dansende damer

Månedens sokker for september er omsider klare for blogging - ikke det at jeg er særlig fornøyd med de, men ferdige er de nå blitt...

Jeg villa ha noen knalle farger og valgte meg vinrød/rosa med grå damer på. Blir jo litt lei av sånne "ordentlige" sokkefarger i lengden, og da er det morro med litt mer farger...

Jeg har strikket i Viking Sportsgarn, litt tungt garn å strikke av - men er veldig glad nå i ettertid... for sokkene ble alt for digre - så jeg lurer på å prøve å tove de en runde i maskinen..

Mønsteret var greit nok, med lange tråder på baksiden som måtte snurres - men det gikk egentlig greit med et så enkelt mønster og bare to farger. Men selv om jeg fulgte maskeantall og fellinger, var det akkurat som forholdene etter hælfellingen ble helt feil - for vristen ble for høy - og sokken veldig romslig. Derfor noen tanker om å tove litt.... Ellers var det jo deilig med et enkelt mønster, ala en god gammeldags "raggis".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails