mandag, mai 12, 2008

Småstrikk som vokser seg stripete..

Denne gangen tar jeg ikke sjansen på at det blir en gutt - selv om alt tilsier at det skal bli en gutt. Sist jeg tok det for god fisk, strikket jeg hentesett i lyseblått. Og da gutten endelig kom, viste det seg å være en søt liten frøken... Kriseløsningen ble å sy på små rosa roser over fronten på jakken.. men likevel ble det liksom litt feil med blått til en nusselig liten frøken.

Løsningen denne gangen ble å velge en mer kjønnsnøytralt fargemix, med både blått og rødt og grønt og hvitt. I tilfelle det plutselig skulle dukke opp en liten frøken isteden for en lillebror...

Denne helgen har jeg fått unna litt mer, så nå er det siste innspurt på armene, før de skal ranglandfelles inn på bolen. Utrolig koselig å strikke sånne små myke plagg i glade farger. Og denne gangen har jeg valgt bomullsgarn til fordel for ullgarn. Dette er jo et sommerbarn må vite :-) Så får vi håpe det blir en varm og fin sommer da..

Garn: Mandarin Petit, fra SandnesGarn
Pinner: 3mm
Oppskrift: Jakke, bukse og lue fra Hefte 0805 Mandarin Baby/barn 0-4 år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails