søndag, april 27, 2008

Aprilsokker

Mine første sokker i alongen Sokker 2008 er ferdig. Aprilsokkene skulle ha flettemønster, og jeg har brukt oppskriften på Vikingsokker som var en av tipsene i alongen.

Oppskriften er dansk, og var utrolig grei å følge. Mønsteret til selve flettene var litt omstendig å komme inn i, men etterhvert som mønsteret "satt" i fingerne, gikk det ganske radig unna. Sokkene har flettemønster både på for- og baksiden.

Jeg har strikket i Sisu-garn fra Sandnes, og brukt pinne nr 2,5 til hele sokken. Fikk også tak i en "flettepinne" med bøy etterhvert, og det hjalp veldig siden det var så mange fletter.
Om jeg skulle gjort noe annerledes, så måtte det være å valgt et ensfarget garn, for jeg synes ikke flettemønsteret kommer helt til sin rett med det flerfargede garnet (selv om garnet i seg selv var fint). Tåfellingen ble også litt rotetet med ribbestrikk helt ut til tåa. Så neste runde blir det nok en glattstrikket tå, evt å fortsette flettemønsteret enda litt lenger. Ellers er jeg godt fornøyd, og som storforburuker av ullsokker, tror jeg disse blir til meg selv :-)Vil ellers anbefale deg en tur innom Sokker 2008 - for der finner dere utrolig mange flotte sokker, og masse inspirasjon - om det skulle klø litt i strikkepinnene..
(denne bloggspotten er hentet fra Babbens Blogg - så jeg får hele historikken om sokkestrikkingen samlet her i den nye Hobbybloggen min)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Det er hyggelig med tilbakemeldinger i bloggen, så legg gjerne igjen en liten hilsen og hvem du er :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails